Makina Teknolojileri Alanı
Makine Teknolojileri Eğitim programının amacı; Ülkemiz sanayisinin bel kemiğini oluşturan Talaşlı imalat sektörünün ihtiyaç duyduğu, tasarım becerisine sahip, üretimi yapılacak parçaların teknik resimlerini çizen, imalatının yapılabilmesi için gerekli makine teçhizatı güvenli bir şekilde kullanan, üretimi yapılan parçaların ölçme ve kontrollerini yapabilen, üretimde organizasyon becerilerine sahip vasıflı teknik insan gücü yetiştirmektir.
Ayrıca; Mesleki eğitimini alırken aynı zamanda üniversiteye hazırlanan öğrencilerimiz, mühendislik ve teknoloji fakültelerinde yüksek eğitim alarak kazandıkları unvanlarla kariyerlerine farklı boyut katabilmektedirler.
Makine Teknolojileri Alanı Dalları
- Bilgisayarlı Makine İmalatı (CNC)
- Bilgisayar Destekli Makine Ressamlığı
- Endüstriyel Kalıp
- Makine Bakım Onarım
- Bilgisayar Destekli Endüstriyel Modelleme
- Mermer İşleme
Bilgisayarlı Makine İmalatı (CNC) Dalı
Günümüzde talaşlı imalat makineleri teknolojinin gereği bilgisayarlarla kontrol edilir hale gelmiştir. Bu durum üniversal makine bilgisinin yanında, üretimde bilgisayarlı makinelerin kullanım yeterliklerinin kazandırılması ihtiyaç haline gelmiştir. Talaşlı imalat sektöründe bilgisayar kontrollü makinelerin programlanması, ayarlanması ve bakımlarına yönelik mesleki eğitim verilen Makine Teknolojileri Alanına ait daldır.
MOPAK Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Makine Teknolojileri Alanında tecrübeli beş makine öğretmeniyle Bilgisayarlı Makine İmalatı ile tek dalda Anadolu Meslek Programlarında (AMP) ve Anadolu Teknik Programlarında (ATP) mesleki eğitim verilmektedir. Alanımızdan mezun olan öğrencilerimiz; Üniversal tezgahlarda çalışabilir, AutoCAD, SolidWorks ve MasterCAM programlarını kullanabilir, CNC Torna ve Dik İşleme Merkezinin kodlarını yazıp ayarlarını yapabilir. Alanımızda 1 mekanik atölye, 1 resimhane, 1 CNC torna atölyesi, 1CNC freze atölyesi mevcuttur.
Mekanik atölye makine parkı: 6 üniversal torna tezgahı, 2 Kalıpçı freze tezgahı, 2 matkap tezgahından oluşmaktadır.
CNC torna makine parkı: 20+1 bilgisayar ile Googway GLS150 CNC Torna ve Güngör 400Edu CNC tornadan oluşmaktadır.
CNC freze makine parkı: 20+1 bilgisayar ile First V700 CNC Dik İşleme Merkezi ve Güngör GM MILL EDU frezeden oluşmaktadır.
Öğrencilerimiz Bilgisayarlı Makine İmalatı (CNC) Dalında
- Temel İmalat İşlemleri (8 saat)
- Makine Teknik Resim (6 saat)
- İmalat İşlemleri (10 saat)
- Meslek Resim (4 saat)
- Bilgisayar Kontrollü Tezgahlarla Üretim (8 saat)
- İşletmede Beceri Eğitimi (24 saat)
- Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim (4 saat) meslek derslerinin eğitimi alır.
Bilgisayarlı Makine İmalatı (CNC) Dalı mezunları
- Teknik resim çizer ve okur
- Temel imalat işlemleri yapabilir
- Bilgisayar destekli iki ve üç boyutlu çizim yapabilir
- CNC tezgahı için sayısal kod üretebilir
- CNC tezgahlarını ayarlayabilir ve kullanabilir
- İş güvenliği kurallarını bilir ve uygular
- İş organizasyonu ve planlama yapabilir
- Çalıştığı makinelerin kısmi bakım ve onarımını yapabilir
Alanımızın İş imkanları
Her türlü makine imalatı ve makine parçası yapan fabrikalarda, atölyelerde, otomotiv sektöründe, gemi makinelerinde, talaşlı imalatta, makine bakım ve onarımcısı ve montaj elemanı olarak iş bulma imkânlarına sahiptirler. Kendi işletmelerini de kurabilirler.
Şimdiye Kadar Alan Olarak Yürüttüğümüz Projeler;
UZMANLAŞMIŞ MESLEK EDİNDİRME MERKEZLERİ (UMEM) BECERİ'10 PROJESİ KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ FAALİYETLER;
Makine Teknolojileri Alanı olarak 8 CNC Torna Operatörlüğü kursu ve 1 Kalite Kontrol Kursunda istihdam garantili kurslar düzenlenmiştir. Bu kurslarda CNC Torna Operatörlüğünde 120, Kalite Kontrol Kursunda 12 işsiz vatandaşımız alanlarında vasıflandırılarak işbaşı yapmıştır. Bu vatandaşlarımızdan %75 halen iş yerlerinde çalışmalarına devam etmektedir. Kurslarımız sayesinde istihdama küçükte olsa bir katkı verdiğimizden dolayı gurur duyuyoruz.
AĞIR VE TEHLİKELİ İŞLERDE ÇALIŞAN İŞÇİLER İÇİN UYUM KURSU KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ FAALİYETLER;
Makine Teknolojileri Alanı olarak şimdiye kadar, 46 kurs düzenledik. Bu kurslarda 1150 çalışana belgeleri verilmiştir. İşverenlerin talepleri doğrultusunda kurslar düzenlenebilmektedir.
İZMİR KALKINMA AJANSI (İZKA) OKUL ÖNCESİ VE MESLEKİ EĞİTİMİ DSTEKLEME ÇAĞRISI KAPSAMINDA "İSTİHDAMA YÖNELİK MESLEKİ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLERİN ETKİN KULLANIMININ SAĞLANMASI" PROJESİ;
Makine Teknolojileri Alanı projenin oluşturulmasında, yürütülmesinde ve sonuçlandırılmasında proje koordinatörü olarak aktif rol oynamıştır. Proje kapsamında okulumuza;
Makine Teknolojileri Alanına
* CNC Dik İşleme Merkezi
* 3D Yazıcı
* Ölçme ve Kontrol Cihazları
* Bilgisayar Laboratuvarı Server Sistemi
* Akıllı Projeksiyon ve Görüntü Aktarıcı
Kimya Teknolojileri Alanına
* Su ve Gaz Analiz Cihazları
* Akıllı Projeksiyon ve Görüntü Aktarıcı
Elektrik-Elektronik Teknolojileri Alanına
* Otomatik Kumanda Eğitim Seti
* Akıllı Projeksiyon ve Görüntü Aktarıcı
Bilişim Teknolojileri Alanına
* Sistem & Ağ Uzmanlığı Eğitim Seti
* Sistem & Ağ Uzmanlığı Sertifika Eğitim Programı
* Akıllı Projeksiyon ve Görüntü Aktarıcı
Matbaa Teknolojileri Alanına
* A3 Scaner
* Densitometer
* Akıllı Projeksiyon ve Görüntü Aktarıcı
Metal Teknolojileri Alanına
* Ölçme Cihazları
* Akıllı Projeksiyon ve Görüntü Aktarıcı cihaz, makine ve donanımlar kazandırılmıştır
Sevgili gençler; Kaliteli mesleki eğitim almak, hayallerinizi gerçeğe dönüştürmek, geleceğe kaygılanmadan bakmak için sizleri de Makine Teknolojileri Alanına bekliyoruz.
MOPAKLIYIZ MAKİNACIYIZ, VİZYONUMUZ MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE
Makine Teknolojileri Alanı Olarak Beklentilerimiz
Mesleki Eğitimde Mühendislik Faküllerinin yolu Meslek Okullarından geçmesi, mühendis olacak kişiler teknik resim gibi dersleri üniversitede değil meslek okullarında öğrenerek gitmeleri
Meslek Okullarında AR-GE birimleri kurulması. Bu birimlere OSB'lerin destek vererek meslek öğretmenlerinin boş zamanlarında araştırma geliştirme faaliyetlerinin içinde yer alabilmesinin sağlanması
Meslek Okulları sanayinin kalbi olmalıdır. Teknolojik araç gereçlerle sürekli desteklenerek teknolojinin gerisinde kalması engellenmelidir. Bunun için kaynak döner sermaye yapıları değiştirilip üretimden elde edilen kar ile atölyelerin modernizasyonları yapılması sağlanabilir.
Her meslek okulunda tek alan olsun. Örneğin Makine Teknolojileri Meslek Okulu gibi